Search results
-
MIVEC: Variabele kleptiming en kleplift
MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System) is een aanduiding voor de motoren van het automobielbedrijf Mitsubishi, uitgerust met een systeem van variabele kleptiming en kleplift.
-
OHV-distributie: welk type klepdistributie is het?
OHV-timing is een type kleptiming van een zuigerverbrandingsmotor waarbij de kleppen zich in de cilinderkop bevinden en de nokkenas zich in het motorblok bevindt. De aanduiding van dit type distributie is afgeleid van de Engelse naam Overhead Valve.
-
Cilinderkop: wist u wat de functie is?
De cilinderkop is een van de basisonderdelen van een verbrandingsmotor. De cilinderkop sluit het cilinderblok van boven af, dat met schroeven is bevestigd.
-
Valvetronic: Hoe werkt het variabele kleplichtsysteem?
Valvetronic is een aanduiding voor BMW-motoren die zijn uitgerust met een variabel kleplichtsysteem. Het is een systeem dat, in combinatie met variabele kleptiming, het mogelijk maakt om de positie van de nokkenas onafhankelijk van de positie van de krukas te veranderen. Het kan ook de lift en de tijd dat de klep open is wijzigen.
-
OHC-distributie: Wist u welk type klepdistributie het is?
OHC-timing is een soort kleptiming van een zuigerverbrandingsmotor, waarbij naast de kleppen ook de nokkenas in de cilinderkop zit. De aanduiding van dit type distributie is afgeleid van de Engelse naam OverHead Camshaft.
-
Valvetrains-markeringen: wat betekenen ze?
Kleptiming is een mechanisme dat kleppen gebruikt om de stroom van werkende gassen (lucht, brandstof, uitlaatgassen) door een zuigerverbrandingsmotor te regelen. Dit is het meest voorkomende type mechanische distributie, voornamelijk gebruikt in viertakt verbrandingsmotoren.