Search results
-
Motor 1.0 TSI: Wat is het echt? Prestaties, verbruik en betrouwbaarheid
In de afgelopen jaren zijn we gewend geraakt aan de trend van het verlagen van motorinhoud en het aantal cilinders. Autofabrikanten noemen dit proces "downsizing" en presenteren het als een manier om emissies en brandstofverbruik te verlagen.
-
Nitro-oxidesysteem: hoe en waarom wordt het in auto's gebruikt?
Stikstofoxide wordt vertaald als stikstofoxide (of paradijsgas), gebruikt in de gezondheidszorg als verdovingsmiddel - maar we zullen geïnteresseerd zijn in het gebruik ervan in auto's.
-
Cilinderkopmodificatie: hoe verhoogt het de motorprestaties?
Het aanpassen van de cilinderkop is een populaire maar technisch veeleisende manier om de motorprestaties te verbeteren. In dit artikel zullen we dus kijken naar de mogelijke aanpassingen van de cilinderkop en zijn accessoires.
-
Motor met natuurlijke aanzuiging: wat zijn de voor- en nadelen?
Een atmosferische motor, ook wel een atmosferische motor (of NA-motor in het kort) genoemd, is een zuigerverbrandingsmotor die thermische energie omzet in mechanisch werk. Thermische energie wordt in de motor verkregen door brandstof door verbranding om te zetten in warmte.
-
Afgestemde uitlaatspruitstukken: Verhoog de motorprestaties
Het vervangen van de standaard uitlaatpijpen door getunede uitlaatpijpen is een van de fundamentele en wijdverspreide motoraanpassingen. Maar wat bereik je met zo’n aanpassing en wat is het verschil tussen reguliere leads en afgestemde leads?
-
Scherpe camera's: wat zijn hun voor- en nadelen?
Het vervangen van standaard nokken door scherpe nokken is een van de meest voorkomende modificaties die het motorvermogen verhogen en de gasrespons verbeteren.