Lidwoord
-
Luchtgekoelde motor: wat zijn de voor- en nadelen?
Een luchtgekoelde motor is een verbrandingsmotor waarbij de koeling en het behoud van een optimale motortemperatuur wordt verzekerd door middel van stromende lucht.
-
MIVEC: Variabele kleptiming en kleplift
MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System) is een aanduiding voor de motoren van het automobielbedrijf Mitsubishi, uitgerust met een systeem van variabele kleptiming en kleplift.
-
Elektrische turbo: is het een turbocompressor of een supercharger?
Als je op internet surft, kun je verschillende discussies over de elektrische turbo tegenkomen. Daarom hebben we besloten om naar dit onderwerp te kijken en uit te leggen waar een elektrische turbo voor is.
-
OHV-distributie: welk type klepdistributie is het?
OHV-timing is een type kleptiming van een zuigerverbrandingsmotor waarbij de kleppen zich in de cilinderkop bevinden en de nokkenas zich in het motorblok bevindt. De aanduiding van dit type distributie is afgeleid van de Engelse naam Overhead Valve.
-
Regenremondersteuning: Hoe werkt dit systeem?
De regenremondersteuning (of kortweg RBS) is een systeem van automatische droging van de remschijven, wat helpt om de remweg van de auto te verkorten. Bij het rijden in de regen vormt zich een waterfilm op de remschijven, die de werking van de remmen vermindert door hun inwerkingtreding te vertragen.
-
Adaptive Drive: hoe werkt het actieve chassiscontrolesysteem van BMW?
Adaptive Drive is een systeem van actieve chassisregeling, ontwikkeld door het automobielbedrijf BMW. Met dit systeem kunt u de eigenschappen van het chassis van de auto aanpassen aan de wensen van de bestuurder of automatisch aan de rijomstandigheden en de kwaliteit van het wegdek.