Search results
-
Brandstofinjectie: hoe werkt het bereiden van het mengsel?
Brandstofinjectie is een methode voor het bereiden van een mengsel van brandstof en lucht voor verbrandingsmotoren. Het brandstofinjectieprincipe bestaat uit het injecteren van brandstof in de inlaatpijp, het inlaatkanaal, de kamer, de cilinder of de compressieruimte door een kleine opening of een injectormondstuk.
-
Direct ingespoten benzinemotor: hoe werkt het?
Een vonkontstekingsmotor met directe brandstofinjectie is een type zuigerverbrandingsmotor die, in tegenstelling tot een vonkmotor met single-point of multi-point brandstofinjectie of carburateurmethode voor mengselbereiding, niet verbrandt alleen een homogeen mengsel.
-
Single-point brandstofinjectie: wat voor type injectie is het?
Single-point brandstofinjectie (of SPI in het kort) is een indirecte brandstofinjectie waarbij brandstof wordt geïnjecteerd via een enkele injectieklep in een gemeenschappelijke inlaatspruitstukkamer stroomopwaarts van de gasklep.
-
Multi-point brandstofinjectie: welk type injectie is het?
Multi-point brandstofinjectie wordt aangeduid met de afkorting MPI (Multi Point Injection). Bij dit type injectie wordt brandstof ingespoten vóór de inlaatklep met behulp van injectiekleppen die zijn toegewezen aan individuele cilinders.
-
Common Rail: hoe werkt het en wat zijn de voordelen?
Common Rail, afgekort CR, is een brandstofinjectiesysteem voor benzine- en dieselmotoren. Het Common Rail-systeem is voorzien van een hogedrukreservoir dat bestand is tegen de hoge druk van de brandstofpomp.